Dangerous “Information” Sources

Are you getting your information from any of these sites?  You might be shocked to find out who is writing/sponsoring some of the articles showing up on your social media pages. I try to keep my Facebook page non-political – but I do have a few news sources that show up daily.  They are liberal sources, so the fact that articles from the following extreme right-leaning sources even showed up, indicates how ubiquitous they must be.  I suspect they might show up even more fequently on the pages of political conservatives.

The Epoch Times 

From Wikipedia: “The Epoch Times is a multi-language newspaper and media extension of the Falun Gong new religious movement.[4][5] The newspaper is part of the Epoch Media Group, which also operates New Tang Dynasty Television (NTD).[6] For its articles, the publication draws from a network within China, as well as staff living in the West.[7][8][9]

RT (TV Network)

From Wikipedia: RT (formerly Russia Today) is a Russian government-funded international television network.[5][6] It operates pay television channels directed to audiences outside of Russia, as well as providing Internet content in English, Spanish, French, German, Arabic, and Russian.

The Washington Times

From Wikipedia: The Washington Times was founded on May 17, 1982, by Unification movement leader Sun Myung Moon and owned until 2010 by News World Communications, an international media conglomerate founded by Moon. It is currently owned by Operations Holdings, which is owned by the Unification movement.[4][5]

OANN – One America News Network

From Wikipedia: The OAN channel originally debuted in partnership with The Washington Times.[15] (see above. The Washington Times was founded by Sun Myung Moon – founder of The Unifaction Church) ….. OAN is known for downplaying threats posed to the United States by Russia. According to a former OAN producer, on his first day at OAN he was told, “Yeah, we like Russia here.”[8][59] One of OAN’s reporters, Kristian Brunovich Rouz, simultaneously works for the Russian propaganda outlet and news agency Sputnik, which is state-owned; when Rouz runs segments on OAN that relate to Russia, OAN does not disclose that he also works for Sputnik.[11]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *